Parsakoukussa

Hei, olen Anna, olen riippuvainen parsasta. Viikon sisään olen syönyt parsaa jo ainakin neljästi ja tälläkin hetkellä mietin jo koska saan seuraavan parsa-annokseni.

Tältä on elämäni näyttänyt viimeisten viikkojen aikana. Olen syönyt parsaa keitettynä, uunissa paahdettuna, kalan kanssa, lihan kanssa, sellaisenaan sekä pastassa ja risotossa.

Vicarage Lane Bubbly Sauvignon Blanc 2014 - www.blancdeblancs.fi


Yksi lisätekosyy syödä parsaa oli näytelähetys Vicarage Lanelta, jonka tavallista Sauvignon Blancia maistoin taannoin, kuinkas muuten kuin parsan kanssa. Viikonloppuna testasin myös Vicarage Lane Bubbly Sauvignon Blancin vuosikertaa 2014. Kyseessä on siis marlborough'lainen 100 %:sesti Sauvignon Blancista tehty skumppa.

Olen muutamia SB-kuohuvia maistellut aiemmin, ja suhtautumiseni niihin on ollut vähintäänkin ambivalenttia. Sauvignon Blancin vihreät, mustaherukkaiset, nurmikkoiset ja seljankukkaiset maut ovat olleet skumpassa aika haastavia. Vicarage Lanesta löysin poikkeuksen, sillä kuohuviini ei ole Marlborough-tyyliin mustaherukkaruohikkonokkos-pommi, vaan se on ennen kaikkea raikas ja sitruksinen. Sopi vihreälle parsalle just hyvin, mutta tästä miltei vedenvaaleasta skumpasta voisi hyvinkin tulla kesän puistoviini-hitti. Kesällä voisi vaikka pyöräyttää nopean parsasalaatin ja nautiskella piknikillä lasin kylmää SB-skumppaa sen kanssa.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti