Majoitu matkalla

Tunnustan, olen hotellinirso. Olen valmis maksamaan hieman keskiarvoa korkeamman hinnan matkalla asumisesta, vaikka hotellissa usein vietetäänkin vain vähän aikaa. Olen toisaalta myös valmis nappaamaan hyviä etuja majoitusmahdollisuuksista (tällöin jää enemmän rahaa ostella viiniä paikan päältä, vink vink). Tässä matkalla majoittumiseen pari ideaa, joita olen itse viime aikoina matkoillani testannut.

Ystäväni mainitsi taannoin Hotwire-saitista, jonka kautta hotellit myyvät anonyymisti myymättä jäänyttä inventaariaan. Varatessa voi määritellä haluamansa kaupunginosan tai alueen ja valita haluamansa hotellin tähtiluokituksen ja yleiskuvauksen perusteella. Toinen aktiivisesti seuraamani hotellisaitti on Jetsetter, joka myy luksustason majoitusta usein aika kovillakin tarjouksilla.

The Colonnade Hotel, London - www.blancdeblancs.fi
Boutiquehotelli The Colonnade Lontoon Little Venicestä löytyi Hotwiren kautta.


Budjettimatkalle tai isommalle porukalle olen todennut asunnon vuokrauksen parhaaksi vaihtoehdoksi. Loppuvuodesta löysin monien hehkuttaman Airbnb:n, jonka kautta buukkasin sympaattisen San Franciscon -kämpän ja kevään kaupunkilomalle on myös asunto jo odottamassa. Asunnon vuokraus ei aina tule hotellia halvemmaksi, mutta toisaalta ruoanlaitto paikallisista raaka-aineista onnistuu kämpässä hotellia paremmin.

San Francisco, Mission District - www.blancdeblancs.fi
San Franciscon Mission Districtissä voi nauttia Airbnb-kämpän ikkunasyvennyksessä bagel- ja chai latte take away-aamupalaa.



3 kommenttia:

  1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  2. Hyviä vinkkejä, jes! Itsellä hotelli nirsous on pahasti päässyt viimeaikoina iskemään, vaikka ennen sitä yöpyi vaikka missä komeroissa. Sitä alkaa tulla vanhaksi näköjään..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ei noi oikein hostellit enää nappaa. Etenkin Hotwire-vinkistä olen kaverilleni kovin kiitollinen :)

      Poista