Viinejä ja projekteja

Viime vuodelta minulle on päällimmäisenä jäänyt mieleen upeat matkat, joilla pääsin käymään keväällä ja syksyllä. Huiman matkustelun lisäksi olen saanut maistella hienoja viinejä myös kotimaassa. Toiset viinit ovat jääneet paremmin mieleen, kun taas osa on jo jäänyt unholaan ja parempiensa varjoon. Onneksi tapanani on ottaa kuvia maistelemistani viineistä, niin ainakin sitä kautta muistaa vähän paremmin mitä kaikkea sitä onkaan tullut juotua vuoden varrella. Tämän tekstin kuvitus on poimittu puhelimeni uumenista, ja Samsungistani löytyvien kuvien perusteella näyttää todistettavasti siltä, että olen juonut vuoden mittaan myös aika paljon punaviinejä.



Vuonna 2013 minulla oli käynnissä myös muutama viiniprojekti, joista ehkä merkittävimmäksi nousi kesän Projekti Rosé. Mitä viinejä ja viiniprojekteja uusi viinivuosi mahtaa tuoda tullessaan on vielä mysteeri, mutta olen jo aloittanut pohdiskelun aiheesta Viini-lehden blogikirjoituksessa.

Viinivuosi 2014 alkoi ainakin lupaavissa merkeissä, kun korjasin laiminlyöntini ja maistoin ensimmäisen kerran Dom Pérignonia. Tällä aloituksella viinivuodesta ei yksinkertaisesti voi tulla huono!



3 kommenttia:

  1. Projekti roseen liittyen suosituksia otetaan vastaan. Kavereille luvattiin järjestää keväällä rose-tasting. Löytyikö hyviä suosituksia Alkosta vai nettikaupoista?

    VastaaPoista
  2. Mun suosikki oli Alkosta löytyvä Domaine La Suffrène Bandol 2012 (18,95 €), ja sitten toki voi olla hauska testata se Jolie-Pitt & Perrin Miraval Rosé 2012 (22,40 €) jota löytyy vielä muutama pullo Alkosta.
    Jurtschitsch oli kanssa hyvä, mutta se olikin vinkki teiltä :)
    Muuten ei löytynyt mitään pankkia räjäyttävää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkeistä. Bandol oli kyllä hyvää. Täytyy käydä poistamassa toi jolie-pitt, kun tullaan seuraavan kerran helsinkiin. Täytyy ehkä myös tarkistaa vinatiksen valikoimat kevättä varten.

      Poista