Brunelloa kotiovelle

Kesän Montalcinon-visiitti herätti minussa rakkauden hyviä Brunelloja kohtaan. Monopoliliikkeen valikoimat Brunellon osalta ovat - no, sellaisia kuin ne muidenkin viinien osalta ovat. Onneksi kuitenkin hyviä montalcinolaisia saa tilattua verkosta, eli ongelmaan löytyy ratkaisu.

Montalcinossa pääsin vierailemaan Le Ragnaien tilalla, ja ihastuin arvostetun laatutuottajan viineihin. Lucky me, Le Ragnaien tuotoksia saa tilattua Vino Nostrumilta, jonka valikoimasta löytyy muutenkin hyviä italialaisviinejä. 

Le Ragnaie Brunello di Montalcino 2009 - www.blancdeblancs.fi
Sainpahan napattua pullon ennen kuin se tyhjeni!


Teimme siis tässä taannoin tilauksen, kuusi pulloa Le Ragnaien Brunello di Montalcino 2009:ää. Tarkistin, että ehtiväthän pullot ajoissa perille vaikka tilasin tiukalla aikataululla, ja näin meille lupailtiin. Ja ehtiväthän ne, reilu viikko tilauksesta.*

Brunello nautittiin perheen ja parhaiden ystävien seurassa iltaa ennen häitämme. Halusimme tarjota läheisillemme palan sitä ihaninta Toscanaa, jota pääsimme itse kesällä kokemaan. Viinin kanssa syötiin megaherkullista yksityiskokin valmistamaa entrecôtea, eri tavoin valmistettujen sipulien ja umamifluidin kanssa (kyllä, luit oikein). Tämä ruoan ja viinin liitto oli niitä hetkiä, jotka saavat maistelijat hymisemään onnesta ja santsaamaan viiniä vähän lisää. Ja vielä vähän lisää.

Entrecôte ja umamifluidi - www.blancdeblancs.fi
Nam.


Jos viinien tilaaminen netistä lähtökohtaisesti epäilyttää, niin kannattaa kokeilla Vino Nostrumia, he nimittäin maksavat veronsa kaikkien sääntöjen mukaisesti Suomeen.

*Niin siitä kotiovelle tilauksesta. Vino Nostrum käyttää DHL:ää, joka puolestaan käyttää alihankkijanaan Postia. Paketteja toimittaessaan Posti ei kysele koska sopisi tulla eikä ainakaan soittele perään jos paikalla ei satu olemaan ketään. Tiukka deadlinemme menikin jännittäväksi, kun vielä pari tuntia ennen sovittua illallista pulloja ei näkynyt eikä kuulunut. Soitto DHL:lle paljasti, että Posti oli yrittänyt niitä edellisenä päivänä toimittaa, mutta koska ketään ei ollut paikalla olivat vieneet paketin lähimpään postiin. Eivätkä tietenkään olleet jättäneet mitään lappua tai muuta tietoa tästä. Kiitos DHL:n ystävällisen asiakaspalvelun sain kaikki tarvittavat tiedot, joilla saatoin hakea viinilähetyksen Postista. Eli se siitä ovelle toimituksesta. Pahoittelut tästä poikkeuksellisesta avautumisesta, mutta Postin välipitämättömyys asiakkaita kohtaan ylitti tässä tapauksessa ärsytyskynnykseni. Ei, en ole päivisin kotona avaamassa ovea koska olen töissä, kuten suuri osa muistakin Postin palveluita käyttävistä.

6 kommenttia:

  1. Postin "asiakaspalvelu" on usein omaa luokkaansa. Hyvänä esimerkkinä tapaus muutaman vuoden takaa, jossa odotin pakettia saapuvaksi kipeänä, eli olin siis käytännössä koko viikon kotona 24/7. Ovikello soi puolen päivän maissa ja marssin heti ovea avaamaan, mutta ketään ei näkynyt käytävässä ja kuului vain kun hissi kulki alas päin. Seuraavana päivänä tuli saapumisilmoitus, että paketti oli noudettavissa läheisestä postista. En tiedä hittoako siinä tapahtui, yrittikö siinä tyyppi oikeasti toimittaa jotain vai olisiko hänellä ylipäänsä ollut pakettia mukana ja kävi suorittamassa ovella muodollisuudet varmana siitä, ettei kotona ole arkena puolen päivän aikaan ketään.

    Toinen hieman vastaava tapaus on kun olen vapaapäivänä aamupäivästä katsonut posteja läpi ja siellä on kuriirilta lappu, että "pakettia on yritetty toimittaa, mutta ketään ei ole ollut kotona". Kyllä sitä kotona ollaan oltu, mutta ovikelloon ei ole kyllä sinä aikana kukaan koskenut!

    Pahoittelut myös omalta puoleltani avautumisesta, mutta itsepähän aloitit. :D On siis vastaavanlaisia kokemuksia pakettien saapumisista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe. Luulen, että aika monilla on Postin asiakapalvelukokemukseen liittyen hyvin samankaltaisia kokemuksia. Tässä tapauksessa harmittaa vaan, kun luulin paketin tulevan DHL:llä, jolloin toimituksen olisi pitänyt olla vähän sujuvampi.

      Poista
  2. Olisipa posti ainoa ongelma Tampereen seudulla, mutta ei. Ainut luotettava kuljetusfirma on UPS, kaikkien muiden kanssa saa jatkuvasti tapella. Mä en voi käsittää kuinka vaikeata on kuljettaa yksi paketti asiakkaan ovelle sovittuna aikana...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin asiakkaan näkökulmasta ajattelisi, että paketin toimittaminen ei voi olla rakettitiedettä. Varmaan vähentäisi kuljetusfirmojen ja postin työmäärää, jos vaikkapa tosi villisti etukäteen sopisi asiakkaan kanssa kuljetusajankohdan siten, että paikalla olisi joku vastaanottamassa lähetystä. Silloin säästyisi aikoiselta edestakaisin ajelemiselta.

      Poista
    2. Samaa olen kysynyt kuljetusfirmojen asiakaspalvelusta. Vastaus on ollut, että on helpompi kuskeille, että asiakaspalvelu hoitaa yhteyden asiakkaaseen. Lopputulos Tampereella on sitten se, että ensin soittaa asiakaspalvelu ja sen jälkeen kuski, kun et ole kotona, koska kuskilla on eri tieto kotiinkuljetusajasta. Uskomatonta, mutta totta...

      Poista
    3. Voi apua. Se siitä asiakaspalveluaspektista :P

      Poista