Blogeista, markkinoinnista ja innovatiivisuudesta

Blogimarkkinointi on tuntunut puhuttavan kovasti viime aikoina sekä bloggaajia että markkinoijia. Itse katson tätä kahdesta eri kulmasta, sekä bloggaajana mutta myös markkinointialalla työskentelevänä, joten näen kolikon molemmat puolet. Monet mainostajat haluavat bloggaajien kirjoittavan tuotteistaan, mutta silti useat eivät halua että yhteistyöstä mainitaan jotta sisältö vaikuttaisi luonnollisemmalta. Probleemaksi tässä muodostuu se, että piilomainonta ilman mainostajan nimen mainitsemista on lain vastaista. Useimmat bloggaajat haluavat myös olla rehellisiä lukijoilleen siitä, mikä sisältö on sponsoroitua ja mikä ei.

Haasteellista on myös keksiä uusia tapoja lähestyä bloggajia, jotta kaikki voittaisivat: bloggaajat saisivat kiinnostavaa sisältöä blogiinsa ja mainostajan tuote pääsisi esiin oikeanlaisessa kontekstissa.

Kirjoitin työpaikkani blogiin aiheesta tekstin "Kuinka bloggaaja kesytetään?. Kannattaa käydä lukaisemassa jos aihe kiinnostaa.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti